Alles over retourneren

Is (een deel van) jouw bestelling helaas niet naar wens? Lees hier alles over retourneren bij ons. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice door te bellen of mailen.

Klantenservice

Retouren

  • Niet levende materialen, zoals bloempotten, kun je zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen bedenktermijn retourneren naar ons. Retourneren is op eigen kosten. Om de retour het snelste te verwerken, kun je je ordernummer toevoegen in het pakket. Houd het verzendbewijs bij de hand totdat je bericht hebt ontvangen dat de retour is bezorgd bij ons. Zonder bewijs en zonder ontvangst kunnen wij een retour niet verwerken. Dit is ons retouradres: Fleur.nl, Wellensiekstraat 4 Deur 3, 6718XZ, Ede. Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Je kunt ook het EU-modelformulier downloaden.

    Download het EU-model formulier

     

  • Producten die kunnen bederven binnen de bedenktermijn, zoals sommige bloeiende planten, kunnen niet worden geretourneerd. Hetzelfde geldt voor door ons opgemaakte plant met pot combinaties. Je hebt daarnaast niet de mogelijkheid om bij aankoop van kamerplanten zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden. De consument kan de geleverde kamerplanten en soortgelijke natuurproducten niet retourneren tenzij er duidelijk sprake is van een beschadiging. Als jij van mening bent dat de plant niet aan de kwaliteitsverwachting voldoet, dan kun je een e-mail sturen naar info@fleur.nl met in de bijlage een foto met daarop duidelijk zichtbaar de tekortkoming. Wij zullen dan contact met je opnemen over een passende oplossing.
  • Wettelijk gezien kan de consument niet zonder opgaaf van reden de aankoopovereenkomst ontbinden van bomen, struiken, planten en soortgelijke natuurproducten (levende producten). Toch zijn wij de moeilijkste niet en denken we altijd graag met je mee. Dit betekent dat wij altijd samen met je op zoek gaan naar een oplossing. Ondanks dat je bomen, struiken, planten en soortgelijke natuurproducten in principe niet kunt retourneren, tenzij er sprake is van een afwijkende kwaliteit, afwijkend formaat of beschadiging. Een voorwaarde die we hierbij stellen dat is de boom, struik of haag nog niet is geplant en dat het product goed is verzorgd. Het kan hierbij voorkomen dat er retourkosten van €39,95 voor het ophalen van de bestelling in rekening worden gebracht. Daarnaast is er ook de optie dat je kosteloos zelf de bestelling naar ons retourneert. Nadat de bestelling in goede orde terug bij ons binnen is gekomen storten we het aankoopbedrag minus eventuele retourkosten terug op je rekening. Valt het je niet direct op dat de boom, struik of haag ernstig beschadigd is, maar wil je hem na een paar dagen toch graag retourneren? Je kunt tot 14 dagen na het bezorgmoment je bestelling in dit geval gratis retourneren. Let op: je kunt alleen gebruikmaken van deze optie als de boom, struik of haag nog niet is geplant. Daarnaast stellen we de voorwaarde dat het product goed is verzorgd. Wil je meer weten over ons retourproces of wil je weten of een van bovenstaande situaties op jou van toepassing is? Neem voor al je vragen contact op met onze klantenservice.
  • Bij een complete retourzending ontvang je het volledige aankoopbedrag, inclusief de eventuele verzendkosten, zo snel mogelijk terug, uiterlijk binnen 14 dagen. De retourkosten zijn voor eigen rekening wanneer je jouw pakket terug stuurt. Retourneer je een deel van de bestelling, dan je alleen het aankoopbedrag terug van de door jouw geretourneerde artikelen. De verzendkosten en retourkosten worden bij een deelretour niet terugbetaald. Wij mogen wachten met de terugbetaling tot wij de producten hebben terug gekregen, of wanneer je kunt aantonen dat de goederen zijn teruggezonden, bijvoorbeeld met een track&trace code.
  • Sorry, foutje! Dan is er tijdens het inpakken iets niet goed gegaan. Stuur even een mailtje naar ons met een foto van het verkeerde product en wij helpen je graag verder zodat je wél het juiste product krijgt.

Met aandacht verpakt

Onze kamer- en tuinplanten komen elke ochtend direct van de kweker binnen. Verser kan niet! Zodra de planten bij ons binnen zijn, vindt er altijd een kwaliteitscontrole en strenge keuring plaats. De planten worden daarna (in de meeste gevallen) diezelfde dag nog verstuurd om de beste kwaliteit te behouden.

Met aandacht verpakt

Search engine powered by ElasticSuite